smlm berlaku 3 matches bola serentak dan ada melibatkan derby2 yg dahsyat. antaranya chelsea - birmingham (chelsea menang dan torres masih lagi virgin), tottenham - arsenal (london derby) dan Real Madrid - Barca (Copa del rey + el classico part 2). tapi gua nak discuss pasal london derby dan copa del rey.
London Derby
memang match ni dinanti2 oleh kedua2 penyokong kerana kedua-duanya mengharapkan kemenangan. arsenal ingin menang untuk merapatkan jurang mata dgn MU. TOT pula ingin merapatkan jurang dengan MCity untuk UCL spot.
pada mulanya arsenal nampak berpotensi untuk menang, tapi apa makan tottenham, full time match, dua-dua seri 3-3. yang tersenyum adalah chelsea (naik 2nd place) dan Liverpool (jurang mata dgn tottenham tak jauh)
kalau nak tgk highlights, tgk kat sini
Copa Del Rey
merupakan perlawanan akhir pertama mourinho di real. dan dgn harapan boleh menewaskan barca dan menamatkan badi dgn barca. perlawanan berlansung sengit dengan banyak kekasaran berlaku dan tamat masa, dua team ni akan masuk extra time. dan kemudian pada masa tersebut hantaran silang dari tepi membolehkan ronaldo menanaduk masuk boal ke gawang barca dan seterusnya memenangi piala raja sepanyol utk madrid. ia juga piala pertama yg dimenangi dibawah kendalian mourinho.
lain-lain
match chelsea - birmingham
kemenangan chelsea pada pagi tadi membawa chelsea ke tempat kedua memintas arsenal. match highlights boleh tgk sini
No comments:
Post a Comment
postive comment are most welcomed...Thanks...