Thursday, April 21, 2011

Sembang Bola

smlm berlaku 3 matches bola serentak dan ada melibatkan derby2 yg dahsyat. antaranya chelsea - birmingham (chelsea menang dan torres masih lagi virgin), tottenham - arsenal (london derby) dan Real Madrid - Barca (Copa del rey + el classico part 2). tapi gua nak discuss pasal london derby dan copa del rey.

London Derby

memang match ni dinanti2 oleh kedua2 penyokong kerana kedua-duanya mengharapkan kemenangan. arsenal ingin menang untuk merapatkan jurang mata dgn MU. TOT pula ingin merapatkan jurang dengan MCity untuk UCL spot.

pada mulanya arsenal nampak berpotensi untuk menang, tapi apa makan tottenham, full time match, dua-dua seri 3-3. yang tersenyum adalah chelsea (naik 2nd place) dan Liverpool (jurang mata dgn tottenham tak jauh)

kalau nak tgk highlights, tgk kat sini

Copa Del Rey

merupakan perlawanan akhir pertama mourinho di real. dan dgn harapan boleh menewaskan barca dan menamatkan badi dgn barca. perlawanan berlansung sengit dengan banyak kekasaran berlaku dan tamat masa, dua team ni akan masuk extra time. dan kemudian pada masa tersebut hantaran silang dari tepi membolehkan ronaldo menanaduk masuk boal ke gawang barca dan seterusnya memenangi piala raja sepanyol utk madrid. ia juga piala pertama yg dimenangi dibawah kendalian mourinho.




lain-lain

match chelsea - birmingham

kemenangan chelsea pada pagi tadi membawa chelsea ke tempat kedua memintas arsenal. match highlights boleh tgk sini

No comments:

Post a Comment

postive comment are most welcomed...Thanks...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

coba-coba follow keyh..thanks

Sejuta Cinta - marshanda

About Me...and myself

My photo
currently at Kota Samarahan, Sarawak, Malaysia
complete addict with managerial football games..lovely to travel anywhere by flight