![]() |
| credit to harimau malaya |
pertandingan berlansung dengan penuh passion dan semangat dari pasukan Malaysia. seawal minit pertama lagi pasukan Malaysia sudah menyerang kubu Pakistan. sehingga gol Malaysia diperoleh pada minit ke-3 lagi menerusi satu placed shot ke pintu gol Pakistan. walaupun begitu Malaysia masih memberi asakan ke kubu pasukan Pakistan meskipun Pakistan sekali sekala membuat counter kearah Malaysia. pertahanan Malaysia seolah-olah alpa dengan apa yg berlaku cuma Pakistan tiada finishing utk menghukum benteng pertahanan negara. terdapat juga layangan kad merah dikenakan kepada pemain Pakistan akibat incident "kaki kuda" pemain tersebut ke arah Khairul Fahmi. gol kedua dijaringkan pada lewat separuh masa pertama melalui first touch shot dari luar kotak penalti akibat clearance yang poor dari pasukan Pakistan.
separuh masa kedua:: pertukaran keeper Pakistan menyaksikan pasukan Malaysia gagal memperoleh gol kerana kecekapan keeper tersebut walaupun ada beberapa shot hampir pasti menjaringkan gol, tapi keeper Pakistan yang baru diturunkan menampilkan aksi cemerlang di pintu gawang mereka.
kesimpulan:: pasukan malaysia di bahagian serangan dan tengah bermain dengan baik namun perhatian juga perlu diberikan di bahagian pertahanan dimana terdapat saat saat mencemaskan daripada bahagian tersebut yang boleh menyebabkan pakistan menjaringkan gol.

No comments:
Post a Comment
postive comment are most welcomed...Thanks...