sebenarnya dalam hati kecil ini merisaukan sesuatu, iaitu tipikal thinking..yup..tipikal.. dimana kita sebagai orang timur yang penuh berbudi bahasa ini mudah untukpercayakan sesiapa. apatah lagi yang berjawatan tinggi, berpangkat dan yg kononnya mempunyai ilmu penuh didada.
perkara ini seharusnya menjadi perhatian kerana percayanya sesetengah orang kepada mereka ini bukan kerna apa, hanya kerna mereak berfikir yang mereka layak untuk diikut. tapi sedarkah kita, mereka juga manusia, penuh tipu helah dan rancangan untuk memesongkan kita.
saya sendiri kurang mempercayai "on the spot" dan bukannya orang yang suka "jump to conclusion". kalau ada isu pun, saya biarkan saja kerna saya percaya, satu hari nanti Allah akan mendedahkan kebenaran. kalau tak di dunia, di akhirat. kalau diketahui didunia, ok lagi. dapat nak minta maaf ampun dengan yang terlibat. kalau diakhirat, maka berat lah neraca kita, cuma tak tahu beratnya sebelah mana. kiri atau kanan.
oleh itu, saya harap semua rakan-rakan saya, agar selidiki dahulu apa2 yang berlaku sebelum membuat kesimpualan.
"THE TRUTH IS OUT THERE FOR YOU TO FIND, NOT OTHERS TO FIND IT FOR YOU"
No comments:
Post a Comment
postive comment are most welcomed...Thanks...