my thought on recent U isu...some of it in malay.
okeyh, sem depan akan datang menjelang. semua sik sabar maok meneruskan sesi belajar. cuma mungkin perkara yang menjadi igauan semua pelajar senior ialah mencari rumah dan apartment untuk mereka tinggal. as far as i know, banyak yang kena kick dari kolej untuk memberi laluan kepada pelajar baru. dengarnya memang banyak dan dikatakan pihak U tak boleh nak kata apa sebab direct orders from KPT. is it just a cover-up or real truth only God knows. kalau ada memo yang membuktikan lagi bagus.
cuma apa yang disesali apabila timbulnya sesetengah pihak menunding jari ke satu pihak dan it goes on and on..yada yada yada. actually, tinggal luar tak menjadi masalah. masalahnya sekarang U bukannya di selangor or perak where we can easily get apartment or houses.
see the situation here, student kena kick banyak, penempatan luar sikit, demand tinggi, dan sewa naik harga. mana student nak share rumah sampai rm12oo??? even my friend nak keluar rm150 pun susah. tambah lagi nak beli barang untuk project, thesis.
so what the responsible for everyone here?? takkan nak lepas tangan saja kot~~so far from what i see, mpp just provide list of houses for students to grab it.from U side??more or less same..maybe providing buses to certain area only~~~students? what can they do?? mangsa keadaan.
pity for them, especially to those from peninsular and those who are poor.
No comments:
Post a Comment
postive comment are most welcomed...Thanks...